post-title Nova Trendz in kerstsfeer

Nova Trendz in kerstsfeer

Nova Trendz in kerstsfeer

Nova Trendz in kerstsfeer

“We zijn op het juiste moment de goede plek voor onze winkel tegengekomen. Inmiddels staat de winkel bekend als ‘De Gouden Krokodil’! “

Tussen de kerstspullen door lopen we Nova Trendz binnen. De ruime winkel op de hoek van de Grote Markt en Sint Adriaanstraat, staat volgepakt met dozen. “Onze excuses”, zegt eigenaar Roy Hundersmarck, ”deze zijn net allemaal geleverd. Eind van de week is de hele winkel omgebouwd in kerstsfeer.” Ook Michael Kooman, mede-eigenaar, komt met een glimlach achter een paar dozen tevoorschijn.

Bijna een jaar geleden kregen Roy en Michael de sleutel van hun nieuwe winkel, maar de eerste kerst van Nova Trendz verliep helaas niet als gedacht. De lockdown gooide roet in het eten en ook al verkochten ze enigszins luxeproducten voor rond de kersttijd via hun social media, het was niet de start waarop ze hadden gehoopt. Het leek ons daarom nu een mooie gelegenheid om Roy en Michael én hun winkel in kerstsferen wat nader te leren kennen.

Wij kennen Roy van zijn keukenzaak in Middelburg. “Een showroom is uiteraard altijd gedecoreerd”, vertelt Roy als wij vragen hoe Nova Trendz is ontstaan. “En dat doe ik zelf. Ik haal overal decoratiespullen vandaan om de keukens zo mooi mogelijk naar stijl te etaleren.” Het kwam echter steeds vaker voor dat klanten de vraag stelden of de spullen uit Roy zijn showroom ook te koop waren. “Dat heeft mij aan het denken gezet. Toen ik zag dat het pand aan de Grote Markt leegstond, hebben we de stap genomen om een winkel in woonaccessoires te gaan beginnen. Michael, die 11 jaar als vrachtwagenchauffeur werkte, was toe aan iets anders. “Het werd lichamelijk en geestelijk te zwaar. Dit was een mooie kans om een nieuwe uitdaging aan te gaan. ”De naam voor de winkel was snel gekozen: Michael zijn dochter heet Nova dat ‘nieuw’ betekent. De naam Nova Trendz was geboren!

“Hotel Chique kun je de stijl van onze winkel beschrijven, een moderne uitstraling met een chique touch.” De ‘gouden’ krokodil, gorilla en flamingo zijn echte eyecatchers, het maakt de klanten nieuwsgierig om een kijkje in de winkel te nemen. “Een echt herkenning voor onze winkel”, glimlacht Roy, “de ‘gouden’ krokodil hebben we zelfs al een keer verkocht!” De collectie van het Nederlandse merk Richmond Interiors voeren Roy en Michael dan ook met trots. De diverse woonaccessoires en lifestyle artikelen die we in de winkel zien zijn enorm gevarieerd: Kussens, kaarsen, geurbranders, spiegels, klokken… noem maar op, en voor elke prijs. “Iedereen kan hier slagen, van €2,- tot €2000,- het is hier allemaal te vinden. We proberen onze collectie zo veel mogelijk te richten naar de vraag van onze klant. Zo blijf je nieuw en gevarieerd in je aanbod. De mooie geurlampen van Ashleigh and Burwood bijvoorbeeld, dit merk voeren we dan ook groot.”

“Er is hier altijd loop in de winkel”, vertelt Micheal. “Ook toeristen weten ons goed te vinden, we hadden niet verwacht dat Goes zo toeristisch was. Ze neuzen rond en vragen tegelijkertijd waar ze wat kunnen vinden in Goes. We lijken soms wel een soort van V.V.V.”, lacht hij. De Duitse dagjesmensen komen vooral door de week, de Belgische in het weekend. Ze beginnen meestal hun dag in de winkel en komen aan het eind van de dag terug in het half uurtje dat Nova Trendz langer open is dan de rest van de winkels. “Ze zijn dol op de winkel. We zien ze vaak toch nog even terugkomen voor het extra’s dat ze al gezien hebben die ochtend, om mee te nemen naar huis.”

Sinds het eind van zomer is de online webshop van Nova Trendz live gegaan. “De stijl van de winkel hebben we hier doorgetrokken, vooral de kleine dingen zijn hier te koop.” Maar de winkel blijft toch hun passie! Roy is van het creatieve en Michael meer van het klantencontact, hij is dan ook altijd aanwezig in de winkel. ”Het eerste jaar komt er veel op je af en zeker na een baan als vrachtwagenchauffeur was het even wennen. De vraag naar bijzondere dingen van klanten heeft onze collectie doen ontwikkelen en we blijven dan ook continu flexibel in de vraag en aanbod van klanten.”

De foto’s maken we als alle dozen zijn uitgepakt en de winkel omgebouwd is tot een winkel in ware kerstsferen! “Nu het langzaam kouder wordt, gaan we het binnen weer warm en gezellig maken!”