Deze site maakt gebruik van technische cookies en de cookies welke worden geplaatst door Google Analytics. Het staat u vrij om cookies uit te schakelen middels uw browser. Houdt u er wel rekening mee dat het mogelijk is dat onze website dan niet meer optimaal werkt.

Akkoord

Charlie Hair Concept

Charlie Hair Concept

Hij heet Jeroen, maar de kapsalon heet Charlie Hair Concept? Aan Jeroen van Gastel, de eigenaar van Charlie Hair Concept, vragen wij hoe dat nu eigenlijk zit. Als we de kapsalon op Schuttershof 26 binnenlopen, is Jeroen nog aan het knippen. We gaan vast zitten aan de grote houten tafel waar de klanten op hun knipbeurt wachten en kijken vast rond voor de foto’s die we gaan maken. Strak interieur maar ook gezellig, oude foto’s van Goes, maar ook hippe posters en de kapper-awards aan de muur. Wat opvalt, is de aparte hoek voor de jonge kids, met een auto en motors waarop ze kunnen zitten en een tv om ze van de schaar af te leiden. Ook de heren hebben een aparte hoek, want Charlie Hair Concept is een echte gezinskapsalon.

“Ik ben 24 jaar geleden begonnen”, begint Jeroen te vertellen, “ik heb de kappersacademie in Rotterdam gedaan.” En voor hij verder wilt gaan, neemt het gesprek ineens een andere wending. “Weet je nog…?” Met een grote glimlach op het gezicht gaat het gesprek over de treinreis van Goes naar Rotterdam, waar drie jaar lang een aantal studenten elke ochtend met elkaar vanuit Zeeland richting ‘de grote stad’ reisden. Vele bekende namen uit Goes en omgeving komen voorbij, wie wat is gaan doen en anekdotes over het treingroepje. “Dat is inherent aan ‘kapper zijn’, vertelt Jeroen. In de jaren hebben we een grote diversiteit aan klanten opgebouwd en hoor en praat je veel met je klanten. Dat maakt het vak ook leuk, het sociale aspect dat ermee gepaard gaat.”

Om weer terug te komen op onze eerste vraag: na zijn studie werkte Jeroen eerst als kapper in Vlissingen en daarna bij Charlie Hair in Domburg. Na twee jaar vroeg de eigenaar of Jeroen zijn gelijknamige zaak in Goes wilde overnemen. Dit was wel even een stap, maar met hulp van zijn ouders werd Jeroen met 19 jaar al zelfstandige ondernemer. De naam van de kapsalon heeft Jeroen in die tijd niet veranderd. Na vijf jaar werd nr.26 uitgebreid met nr.27. De kinderkapsalon die huisde op nr.27, met als eigenaresse iemand uit het treingroepje van vroeger, stopte ermee en Jeroen kon het pand overnemen.

Dat Jeroen ondernemend is en niet stilzit, zien we aan de activiteiten die in en rond de winkel plaatsvinden. “Er gebeurt zoveel om je heen, in en om de Binnenstad, dat je als ondernemer continu moet blijven ontwikkelen en aanpassen. Zo zijn we zeven jaar geleden, in de tijd van de recessie, op het idee gekomen om te starten als verkooppunt van parfum. Al snel bleek dit een groot succes en sinds tweeënhalf jaar we voor onszelf begonnen, met eigen merknaam, Parfum Point Refill te starten.” 
Uitgegroeid tot 420 verschillende geuren, is er een ruime keus voor zowel dames als heren voor je eigen favoriete parfum met een hoogwaardige kwaliteit voor een leuke prijs. Op het begin werden de parfums alleen in andere kapsalons weggezet, nu wordt er geleverd aan bijna 150 verkooppunten, onder andere bij kledingzaken. “Als ik ergens aan begin, wil ik het ook goed doen”, glimlacht Jeroen. Regelmatig staan ze met het team op kappersbeurzen overal in het land om hun parfums te promoten.

Het team van Charlie Hair Concept bestaat op het moment uit zeven meiden en drie leerling kappers. “Een positief team met ieder naast het knippen haar eigen specialiteit.” Met de opleiding van Wella blijft het team op de hoogte van de nieuwste trends en kunnen we onze klanten verschillende mogelijkheden op het gebied van kleuren aanbieden. Zo zijn Sandra Nieuwenhuijze en Nathalie Rentmeester (Jeroen zijn rechterhand) gespecialiseerd in haarverlengingen, Monique Buteijn in de nieuwste kniptechnieken en Romy Goedegebuure en Michelle Beenakker in de vlechtkunst. De eerste vlechtcursussen waren een succes en zijn erg populair. “Ik sta altijd open voor nieuwe ideeën waar de meiden mee komen, mits het een goed plan is waar we de klant écht iets te bieden hebben. Daarbij vind ik het fijn als ze het zelf organiseren.”

“Ik onderneem graag op een non nonsensmanier, doe maar lekker normaal en ben jezelf. Zo creëer je een ontspannen sfeer in de zaak en dat breng je over op je klanten. De extra’s die je kunt doen om de klant het naar de zin te maken, dat is waar ze graag voor terugkomen. Het eerste knipdiploma voor je kleine dondersteen, het cadeautje dat ze daarna krijgen uit de cadeau-vitrine, de extra tijd die we inplannen om écht de tijd te nemen en meer...” Als examinator voor de kappersopleiding bij Scalda, benadrukt Jeroen ‘de mensen-kant’ van het kappersvak. “Het kunnen omgaan met mensen wordt steeds belangrijker in dit vak, psychologie zou een goede aanvulling zijn voor de kappersopleiding.”
 De volgende klant zit op Jeroen te wachten als we ons gesprek beëindigen. En wie nu Charlie is? Dat weten we nog steeds niet, want de voormalige eigenaar heette Karel  ;-).

Meer foto's op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/zogoes/posts/416786608904026?__tn__=K-R