Deze site maakt gebruik van technische cookies en de cookies welke worden geplaatst door Google Analytics. Het staat u vrij om cookies uit te schakelen middels uw browser. Houdt u er wel rekening mee dat het mogelijk is dat onze website dan niet meer optimaal werkt.

Akkoord

Moniek Mode

Moniek Mode

Monique Kloosterman komt oorspronkelijk uit Den Haag, maar is gek op Goes. "Moniek Mode zit sinds ’83 in de Lange Vorststraat”, glimlacht ze, ”meer dan 35 jaar, eigenlijk best lang!” Ze komt uit een handelsgezin met eigen winkels, dat ze een eigen damesmodezaak heeft is dus niet verwonderlijk. “Ik sjouw alle beurzen af om de mooiste merken voor mijn winkel te vinden. Ik verkoop Duitse en Franse merken, maar hoofzakelijk veel Italiaanse merken, onder andere Emporio Armani, AirField, Circolo 1901, Luisa Cerano en Mason’s.“ Op het Fashion Weekend in Milaan doet Monique de meeste inspiratie op. Daar vindt ze altijd weer kleine Italiaanse merken, die de vernieuwing in de collectie brengen.

Voorheen had Monique nog twee damesmodezaken, daar is ze mee gestopt. Het runnen van meerdere winkels betekende dat ze bijna al haar tijd met administratie bezig was, in plaats van in de winkel te zijn. En dat is wat ze het liefst doet. “Ik kan me nu focussen op mijn klanten in de winkel in Goes.” Moniek Mode heeft veel vaste klanten. Niet alleen uit Goes, maar vooral toeristen uit binnen- en buitenland, die ook buiten het vakantieseizoen speciaal naar Goes komen. In de loop van jaren heeft ze een groot netwerk opgebouwd en kleedt veel ondernemende vrouwen, die voor hun beroep vaak van garderobe wisselen. “Deze dames hebben een leuk beroep, maar zijn vaak niet met kleding bezig. Ze worden graag door mij geadviseerd!”

Het organiseren van modeshows doet Monique al jaren, Moniek Mode doet ook altijd mee met de mode-events in Goes. “Ik kleed het liefst zelf de modellen, ik heb zo mijn eigen persoonlijke aanpak”, lacht ze. 
Dat er de laatste jaren minder loop in de winkelstraat is, maakt de uitdaging des te groter om de klant te triggeren de winkel binnen te komen. “En het leukst is deze klant zó te helpen, dat deze blij met haar aankoop de winkel uitloopt.”

Meer foto's, zie het artikel op Facebook